CENTRAAL BEHEER ACHMEA

Verzekeringsbehoeften van een ZZP-er

Photoshoot
Productie: Photoshoot (25 beelden)
Rol: strategie, concept schetsen, art direction/shootbegeleiding, project managment.
Opdrachtgever: D=XT
Fotograaf: Brenda de Vries

Centraal Beheer ZZP photoshoot Centraal Beheer ZZP photoshoot Centraal Beheer ZZP photoshoot Centraal Beheer ZZP photoshoot

In opdracht van en in samenwerking met D=XT ontwikkelden we een fotografielijn voor Centraal Beheer gericht op de verzekeringsbehoefte van ZZP-ers. De fotografie wordt gebruikt voor website uitingen, maar ook ter ondersteuning van redactionele artikelen.

STOKKE

Creëer een sterke connectie

Communicatie- en contentstrategie
Productie: TV items i.s.m. Koffietijd, photoshoots, webvertorials, Facebook en mobile activatie
Rol: strategie, art direction, design (samen met designteam), copy, scripts, location scout, shootbegeleiding.

Bekijk hierboven een van de items.

Stokke® is een wereldwijde speler die bekend staat om de unieke, functionele, duurzame producten voor kinderen. De houten Tripp Trapp® stoel en de Xplory® kinderwagen zijn in Nederland de bekendste producten. Om de belangrijkste producten uit de hele Stokke® range bovenin in de mindset van de doelgroep te krijgen ontwikkelde ik een communicatiestrategie en contentplan en gingen we de samenwerking aan met TV programma Koffietijd.

"HET BELANG VAN EEN STERKE CONNECTIE"
Primaire boodschap is dat de producten van Stokke® als geen ander zorgen voor een sterke connectie met je kindje (en het belang van die sterke connectie). Secundair richtten we ons op de breedte van het assortiment. Stokke® biedt werkelijk alles voor je kindje in alle leeftijden.

SAMENWERKING MET TALPA EN KOFFIETIJD
De Zwangerschapsweek van het dagelijkse ochtendprogramma Koffietijd bood een uitgelezen kans om middels een Facebook activatie, vijf branded tv items, vijf break bumpers, meerdere redactionele web artikelen, branding op de website en een aantal additionele uitingen het assortiment van Stokke® onder de aandacht te brengen. Tevens konden we middels storytelling de boodschap van ‘connectie’ sterk overbrengen.

Ik ontwikkelde een uitgebreid item voor elke werkdag in Koffietijd gebaseerd op mijn voorgestelde boodschappen. Via een (mobiel geoptimaliseerde) Facebook app riepen we jonge ouders op om hun authentieke verhaal over de connectie met hun kindje in te sturen. We volgden vervolgens twee gezinnen op locatie in de Efteling en Dierenpark Amersfoort, waarbij de producten van Stokke en het verhaal van connectie perfect tot hun recht kwamen.

De overige drie items werden live in de Koffietijd villa opgenomen en omvatte de laatste babymeubel trends in een volledig ingerichte babykamer, een primeur over de lancering van de Stokke® Steps™ en een moeder en kind fashion show.

Naast de ontwikkeling van de strategie was ik ook verantwoordelijk voor de scripts, shootbegeleiding, location scouting, de onderhandeling met de locaties, redigeren van de web items, ontwerp van de Facebook app en breakbumpers en algehele art direction.

L’ORÉAL

Online Marketing

Websites, banners, e-mailings & social media
Productie: actiesites, banners, newsletters, website onderhoud, Facebook, Youtube channels
Rol: social strategy, art direction, design, animatie (banners), webredactie

Vanaf het eerste moment dat L’Oréal Nederland stappen zette op het gebied van online marketing ben ik verantwoordelijk geweest voor vrijwel alle online en sociale communicatie voor de merken L’Oréal Paris, Maybelline New York en Garnier. Daarnaast was ik regelmatig in de lead voor de Nederlandse digitale campagnes van L’Oréal's luxe divisie waaronder Vichy, Biotherm, Lancôme en YvesSaintLaurent.

SOCIAAL SUCCES
Binnen reclamebureau Moxie heb ik de social media afdeling opgezet en een compleet traject ontwikkeld waarmee we voor lange termijn een social strategy en productie-proces konden opzetten voor onze klanten. Zo ook voor de merken L’Oréal Paris (20.000 NL Facebook fans), Maybelline New York (69.000 NL Facebook fans) en Garnier (44.000 NL Facebook fans). Ook ontwikkelden we voor ieder merk een succesvol Nederlands YouTube kanaal waardoor social een onmisbaar onderdeel werd van de marketingmix.

Maybelline was het nummer 1 YouTube kanaal in Nederland in het Social Media Monitor onderzoek #4.

COMPLETE ONLINE B2C COMMUNICATIE
Behalve de social media platformen was ik samen met mijn team ook verantwoordelijk voor het onderhouden van de brand websites, de grote hoeveelheid banners (in Flash en Edge) variërend van een Google Display pakket tot complete take-overs van bijvoorbeeld ELLE.nl en de mobile-responsive newsletters. Naast art-direction, account- en projectmanagement sprong ik ook regelmatig bij met hands-on productietaken.

NESTLÉ PURINA ONE

Facebook community management

Voor en door de echte kattenliefhebber
Productie: Facebook pagina, community management
Rol: social strategy, art direction, design, inrichten en begeleiden community managers



© Marcel Hellemons. All rights reserved. Stuur me een e-mail.